«Παιδεία θεατρική εστίν» της Μαρίας Πανούτσου, μέρος 3ο

panoutsou22.3.17
fav_separator

Το σχήμα του σώματος  στην Αρχαία τραγωδία

Εξ’ αρχής  πρέπει να δούμε ότι οι ήρωες της Αρχαίας Ελληνικής Τραγωδίας είναι προσωποποίηση  ιδεών. Αν και εκφράζουν  συναισθήματα που όμως είναι απόρροια των απόψεων τους και οι απόψεις τους αυτές είναι αποτέλεσμα των ηθικών, κοινωνικών πολιτικών θρησκευτικών αντιλήψεων αλλά  και των άγραφων νόμων. Μέσα  στα πλαίσια  μιας παρόμοιας μονιμότητας είναι που χτίζεται ο ήρωας και λέω ‘χτίζεται’  γιατί πράγματι οι ήρωες αυτοί δεν μεταμορφώνονται  δεν αλλάζουν. Ήρθαν μόνο για να φέρουν σε πέρας μια αποστολή.

Είναι άγγελοι ειδήσεων θανάτου, νίκης, ελπίδας, γνώσης, μια υπέρβαση από την καθημερινότητα  που ο μέσος  άνθρωπος  δεν μπορεί να υιοθετήσει αλλά μπορεί να μαθητεύσει από το παράδειγμα της. Είναι αποφασισμένοι για μία και μοναδική λύση. Δεν είναι ρομανικοί είναι πραγματιστές,  δεν επαναστατούν, θυσιάζονται. Το θέατρο της Αρχαίας Ελληνικής Τραγωδίας,  καθώς και το θέατρο της παράδοσης  από Ινδία, Ιαπωνία, εκεί που αναπτύχθηκε μια καθαρά  έντεχνη φόρμα  παράστασης, είναι θέατρο πολιτικό, φιλοσοφικό,  δηλαδή υπαρξιακό. Βέβαια  όταν μιλάμε για αρχαία ελληνική τραγωδία μιλάμε  για τον Αισχύλο, Σοφοκλή Ευριπίδη. Ο Αριστοφάνης ανήκει  σε άλλη περίοδο και είδος.

 *

Συνεχίζεται Τετάρτη 5 Απριλίου
Διαβάστε:  1ο Μέρος - 2ο Μέρος -

©Μαρία Πανούτσου: Απόσπασμα από το βιβλίο της πριν την  έκδοση: ‘Το σχήμα του σώματος  στην Αρχαία τραγωδία’

Η φωτογραφία είναι της συγγραφέως.

vintage_under2

Στηρίξτε την προσπάθειά μας με ένα απλό like στο facebook. Ευχαριστούμε


aegean-campaign8.11.16

Comments Off

Filed under Panoutsou, Δοκίμιο, θέατρο